امام(ره):پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد

تعجیل در فرج آقا صلوات

طبقه بندی موضوعی

محبوب ترین مطالب

پاورپوینت واقع گرایی نئوکلاسیک چیست

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۳ ب.ظ

پاورپوینت واقع گرایی نئوکلاسیک چیست

پاورپوینت واقع گرایی نئوکلاسیک چیست شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم سیاسی کاربرد دارد .


مشخصات فایل
تعداد صفحات 38
حجم 253 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم سیاسی

توضیحات کامل

پاورپوینت واقع گرایی نئوکلاسیک چیست

 

پاورپوینت واقع گرایی نئوکلاسیک چیست شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

نظریههای روابط بینالملل عمدتا معلول تاثیرات تحولات بینالمللی بر پارادایمها و نظریه‎‎های موجود بوده¬اند. به عبارت دیگر هنگامی که پارادایمها از قدرت تحلیلی و تبیینی کافی برای توضیح وضعیت کنونی و علل بروز رخدادها و پیشبینی حوادث و فرایندهای احتمالی آینده برخوردار نباشند پارادایمها و نظریههای رقیب متولد میشوند. نخستین گامهای تئوریپردازی در روابط بینالملل با تئوریهای آرمانگرایی (لیبرالیسم) آغاز گردید. اما پس از گذشت چند دهه از ظهور آرمانگرایی و آشکار شدن ضعفهای این پارادایم، همچون وقوع جنگ جهانی دوم، به علت ناکارآمد بودن مفروضههای عمده این نظریه، تئوری واقعگرایی (رئالیسم) توسط هانس جی. مورگنتا با «کتاب سیاست میان ملتها» ظهور نمود که توانست تعریفی متفاوت از جهان اجتماعی در ابعاد هستیشناسی و انسانشناسی در سیاست و روابط بینالملل ارائه دهد. در نگاه رئالیستها سیاست بینالملل متمایز از سیاست داخلی است زیرا محیط بینالملل بر خلاف محیط داخلی کاملا آنارشیک است. اگرچه میتوان نگاه واقعبینانه به سیاست بینالملل را در گستره تاریخ تا سالهای پیش از میلاد در نوشتههای کسانی چون توسیدید و نیز در دورههای متاخر در آثار کسانی چون نیکولو ماکیاولیمشاهده نمود اما این مورگنتا بود که آنرا به طور جدی به عرصه آکادمیک آورد.

واقعگرایان براین باورند که انسان ذاتاً موجودی شرور است؛ نظام بینالملل ماهیتی کاملا آنارشیک دارد؛ دولتها مهمترین بازیگران در محیط بینالملل به شمار میروند که صرفاً در پی کسب منافع ملی خود به منظور بقاء میباشند. در محیط آنارشیک بینالملل به علت کمبود منابع حیاتی شاهد نزاع دائمی دولتها میباشیم. در چنین محیطی دولتها برای تامین امنیت، بازار و... به رقابت میپردازند که در این میان تنها راه برای بقا، خودیاری است که از راه کسب دائمی قدرت به¬دست میآید. ماهیت چنین رقابتی بازی با حاصل جمع صفر است. به عبارت دیگر در نگاه واقعگرایان کلاسیک منافع ملی به مثابه چراغ راه تصمیمسازانو مجریان سیاستها میباشد. واقعگرایان تنها راه دستیابی به منافع را استفاده از ابزارهای مادی همچون قدرت نظامی میدانند. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تفاوت واقعگرایی نئوکلاسیک با رئالیسم کلاسیک
تفاوت نظریه واقعگرایی نئوکلاسیک با رئالیسم ساختاری
مزایا و معایب نظریه واقع­گرایی نئوکلاسیک
جمع­بندی
پایان

 

عنوان : واقع گرایی نئوکلاسیک چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 256 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

واقع گرایی نئوکلاسیک چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
۹۷/۰۴/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
یاسمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی