تحلیل و بررسی مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا
تحلیل و بررسی مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا
تحلیل و بررسی مقایسه بحران هویت در دانش آموزان عادی و دانش آموزان ناشنوا دارای 99 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 99 |
حجم | 144 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقاله |
توضیحات کامل
فهرستمطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
ارتباط هویت با ناشنوایی
اهمیت پژوهش
ضرورت پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه
ریشه تاریخی در مورد نوجوانی
آراء تحقیقات در مورد نوجوانی در قرن بیستم
تحقیقات در مورد همانند سازی و رابطه آن با نوجوانی و بحران هویت
آراء و تحقیقات اولیه و پایه ۱ در مورد «بحران هویت» و نوجوانان
تحقیقات اریکسون در مورد هویت و بحران هویت:
هویت از دیدگاه گلاسر
رابطه متقابل «هویت یابی» و «بحران هویت»
هویت ازدیدگاه جیمز مارسیابورن
هویت از دیدگاه آدامز
آشنایی با صوت و حس شنوایی و تعاریف مربوط به ناشنوایی
تعاریف مربوط به ناشنوایی
تعاریف
رفتارهای نشانه ای نقص شنوایی
فصل سوم
روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
جمع آوری اطلاعات
اعتبار مقیاس (EOM-EIS ۵۷)
روایی مقیاس(EOM-ELS ۶۰)
روش های گرد اوری اطلاعات
روش آماری تجیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
اطلاعات توصیفی و استنباطی
فصل پنجم
تفسیر و نتیجه گیری
بحث و تفسیر نتایج
بررسی و مقایسه موضوع تحقیق
بیان مسئله
فرضیه های تحقیق
جامعه آماری و نمونه
ابزار تحقیق
نتایج تحقیق
نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادها
منابع و مراجع
پیوست ها
منابع و مراجع
قسمتی از متن :
چکیده
بحران هویت از جمله مفاهیمی است که از دیرباز مورد توجه روانشناسان و جامعه شناسان قرار گرفته و تحقیقات گوناگونی پیرامون ابعاد گوناگون آن و عوامل موثر بر روی آن صورت گرفته است. روانشناسان بیشتر بحران هویت را در دوره نوجوانی و اثرات گذر او از نوجوانی به جوانی توجه کرده اند. و جامعه شناسان بحران هویت را در حالت گذر از جامعه سنتی به صنعتی، این بحران را ریشه یابی می کنند. در چرخه زندگی ، دوره نوجوانی به منزله یکی از دوره های مهم محسوب میشود. گذر موفقیت آمیز از نوجوانی به بزرگسالی منوط به سازش یافتگی های روانشناختی ، اجتماعی و زیست شناختی است.
هدف این پژوهش مقایسه دانش آموزان ناشنوا و دانش آموزان عادی در ابعاد گوناگون ویژگی های هویتی بوده است...
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود